• Menu
Darmowa dostawa od: 45 zł brutto
Ceny netto
Pomoc
Biuro obsługi klienta
801 800 801
opłata 0,29zł netto/min
pon. - pt. 8:00 - 17:00
Napisz wiadomość
info@ofix.pl

Jak pracować zdalnie, aby nadal osiągać dobre efekty w życiu zawodowym? Jeśli nie chcesz przegrać z rozleniwieniem, które znacznie utrudni Ci pracę, poznaj skuteczne sposoby na jej organizację w domu.

Pandemia przyspieszyła to, do czego dążyła duża grupa firm i pracowników, czyli możliwość pracy zdalnej. Jednak w wielu przypadkach wyobrażenia znacznie rozminęły się z prawdą na temat pracy z domu. Okazało się, że zmotywowanie się do wykonania zadań zawodowych może stanowić duży problem.

Jesteś jedną z osób, które w dzień roboczy nie potrafią przebrać się z piżamy? A może odkładasz „na później” kolejne zadanie, które musi być wykonane? Przecież w domu są naczynia do umycia, podłoga do posprzątania i obiad do ugotowania… Organizacja pracy w domu może nie być najłatwiejszym zadaniem, szczególnie w otoczeniu domowników.

Możesz w prosty sposób poprawić swoją efektywność podczas pracy w domu. Jak to osiągnąć? Korzystając z szeregu prostych do wprowadzenia rozwiązań

Dobra organizacja pracy zdalnej – czy to w ogóle możliwe?

Dom to pozornie bardzo dobre środowisko pracy. Jesteś u siebie, czujesz się swobodnie, a przy tym możesz w pełni dostosować otoczenie do własnych preferencji. Nie musisz brać udziału w plotkarskim życiu biurowym czy tolerować nielubianych współpracowników. Nikt Ci nie przeszkadza, a Ty możesz w pełni poświęcić się wykonywaniu kolejnych zadań.

Tak wyglądają wyobrażenia wielu osób na temat pracy z domu. A może tylko wyglądały? Wiele z tych wyobrażeń zderzyło się z rzeczywistością, w której musiałeś błyskawicznie dowiedzieć się, jak pracować z domu. I właśnie wtedy okazało się, że znajome otoczenie wcale nie zachęca do pracowania nad kolejną tabelą z wyliczeniami. Bo tuż obok siebie masz regał z książkami, które chciałbyś przeczytać. Przed Tobą natomiast stoi telewizor podłączony do Internetu, a na nim dostęp do platform z filmami i serialami. Trudno oprzeć się tylko jednemu odcinkowi ukochanego serialu.

Jeśli nie lubisz leniuchować, również czeka na Ciebie wiele zagrożeń w domowym środowisku pracy. Przede wszystkim naczynia same się nie pozmywają (nawet jeśli masz zmywarkę). Podłoga od tygodnia nie była myta, a na stole leży zdecydowanie zbyt dużo bibelotów. Chęć czy też potrzeba posprzątania własnego domu może być zbyt duża, by wykonać zlecone przez przełożonego zadania.

Praca z laptopem na kolanach

Organizacja pracy zdalnej jest jeszcze trudniejsza, jeśli w domu przebywasz wraz z domownikami. Szczególnie dzieci wymagają uwagi niezależnie od tego, jak wiele pracy masz do zrobienia. Musisz je także nakarmić, pozbawić się z nimi, posprzątać po nich. Dorośli domownicy natomiast mogą Cię odciągać od zaplanowanej pracy rozmową. W żaden sposób nie zdołasz zrobić tego raportu na czas, jeśli borykasz się z podobnymi trudnościami.

A może jednak są sposoby na dobrą organizację pracy zdalnej w każdych warunkach? 

Jak pracować zdalnie? Sposoby na organizację pracy w domu

Jak pracować z domu, by wszystkie zadania wykonywać na czas i nie dać się rozleniwieniu? Istnieją pewne ogólne przykazania, których powinieneś przestrzegać. Na szczęście, nie są trudne do wprowadzenia, a z pewnością pomogą Ci w lepszym zaplanowaniu pracy w mniej sprzyjających domowych warunkach.

Stwórz stałe miejsce do pracy wyposażone w wygodne meble biurowe

To właściwie dwie rady, które ściśle się ze sobą wiążą. Jeśli w mieszkaniu wyznaczysz obszar przeznaczony do życia zawodowego, znacznie łatwiej rozdzielisz je od swojej domowej codzienności. Innymi słowy, stworzysz coś w rodzaju wirtualnego biura, w którym łatwiej przyjdzie Ci wykonywać obowiązki zawodowe. Będziesz także mógł odciąć się od myśli o sprzątaniu, gotowaniu czy spędzaniu czasu z ulubioną książką. Na tym opiera się dobra organizacja pracy w domu.

Abyś w ogóle chciał przebywać w tej przestrzeni, zadbaj o wygodne meble biurowe. Praca z kanapy lub ulubionego fotela jest absolutnie złym pomysłem. Po pierwsze, rozleniwia. Po drugie, nie pozwala postawić wyraźnej kreski między domem a pracą. Z kolei wygodne biurko pod komputer i krzesło obrotowe pozwolą Ci poczuć się jak w biurze. Nie zmuszą także do unikania wykonywania zadań zleconych przez przełożonego.

Kobieta pisząca notatkę z pracy w domu

Zainwestuj w technologię wysokiej jakości

Firma winna wyposażyć Cię w sprzęt do pracy, czyli komputer, mysz czy ewentualnie fotel lub drukarkę. Jednak żaden pracodawca nie zatroszczy się o łącze internetowe o odpowiedniej szybkości. To natomiast podstawa w obecnym świecie. Jeśli pracujesz z domu, zadbaj o to, by dostawca usług telekomunikacyjnych zaopatrzył Cię w stabilne połączenie.

Dobrym pomysłem mogą być także słuchawki z mikrofonem. Pozwolą Ci odciąć się od codziennych hałasów w domu czy odgłosów sąsiadów. Równocześnie umożliwią prowadzenie rozmów ze współpracownikami lub klientami bez przeszkód.

Poranna rutyna i odpowiedni strój

Jak pracować z domu i nie spóźniać się na rozpoczęcie swojej zmiany? Pozornie wydaje się to najprostszym zadaniem, gdy masz pewność, że nie utkniesz w korku. Tymczasem rzeczywistość jest nieco inna. Wstawanie na pięć minut przed rozpoczęciem pracy to codzienność wielu zdalnych pracowników. Jednak podniesienie się z łóżka nie oznacza zabrania się do wykonywania zadań o czasie. Jeszcze przecież kawa, śniadanie, a może szybki prysznic?

Ustal codzienną rutynę, której będziesz przestrzegał. Wykonuj te same czynności i o tych samych porach. Dotyczy to zarówno poranka, jak i pracy w ciągu dnia. Z góry rozplanuj dłuższe przerwy w ciągu dnia. Pozwoli Ci to uniknąć odrywania się co chwilę od wykonywanego zadania.

W zachowaniu odpowiedniego rytmu pomoże Ci… odpowiedni strój. Nawet najlepsza organizacja pracy zdalnej polegnie, jeśli rano zostaniesz w piżamie. Nie musisz wyciągać garnituru czy eleganckiej koszuli, ale na pewno przebierz się z nocnego stroju.

Przygotuj listę rzeczy do zrobienia

W dobrej organizacji pracy z pewnością pomoże Ci jasna lista rzeczy, które musisz zrobić. W ten sposób wykonasz wszystkie zaplanowane zadania, a przy tym lepiej zaplanujesz czas, jaki musisz na nie poświęcić. Lista ta powinna znajdować się w widocznym miejscu i w zasięgu twojego wzroku. Jak przygotować taką listę dowiesz się z artykułu Lista zadań – jak ją stworzyć i efektywnie z niej korzystać?

Kobieta na pracy zdalnej home office

Jak pracować z domu? Najczęstsze błędy w organizacji czasu

Jak pracować w domu, by był to czas spędzony efektywnie? Przede wszystkim skoncentruj się na unikaniu najczęstszych błędów home office.

W domu zaciera się granica między pracą a życiem prywatnym. Niestety prowadzi to do sytuacji, gdy również po zakończonej zmianie odbierasz telefony, odpisujesz na maile czy kontaktujesz się ze współpracownikami. To duży błąd. Z góry ustal ze współpracownikami, w jakich godzinach kontaktujecie się w sprawach zawodowych. Nie odkładaj zadań „na później” i nie pracuj w nadgodzinach, które sam sobie zlecasz. W większości przypadków są zbędne.

Kolejnym błędem jest multitasking. Jesteś dumny z siebie, że potrafisz pisać kod z zabawianym dzieckiem na kolanie? A może tworzysz raport i gotujesz w tym czasie obiad? Żadna z tych czynności nie będzie wykonana dobrze. Unikaj sytuacji, w których musisz dzielić swój czas pomiędzy dwa zadania wykonywane w tym samym czasie. Lepsze jest nawet dziesięć minut wytężonej pracy niż godzina połączonego życia zawodowego z obowiązkami domowymi.

Kobieta podczas pracy zdalnej w domu

Z tymi produktami organizacja pracy w domu będzie łatwa i przyjemna!

Przygotowanie domowego biura i poprawienie komfortu pracy zdalnej nie jest trudne. Możesz skorzystać z akcesoriów, które znacznie ułatwią Ci wykonywanie zadań poza biurem. Przede wszystkim zacznij od dobrej organizacji własnej pracy. Lista zadań czy informacja o wirtualnych spotkaniach powinna zawsze być w zasięgu twojego wzoru. W uporządkowaniu dnia pomoże Ci tablica szklana suchościeralna. Możesz na niej zapisać najważniejsze informacje, listę zadań, a po zakończeniu każdego zadania z łatwością usuniesz je z tablicy. Bardzo przydatny może się także okazać notatnik w klasycznym czarnym kolorze lub bardziej wesołym niebieskim odcieniu.

Koniecznie dbaj o porządek na swoim miejscu pracy, nawet jeśli jest w domu. Półka na dokumenty pozwoli Ci na trzymanie najważniejszych papierów w zasięgu ręki. Równocześnie nie będą zaśmiecały biurka. Jeśli w pracy korzystasz z różnych akcesoriów czy ładowarek, dobrym wyborem może być pojemnik z szufladami. Pomieści on wszystkie niezbędne przedmioty, których potrzebujesz na co dzień, jednocześnie zostawiając na Twoim biurku porządek. 

W pracy najprawdopodobniej możesz umieścić dokumenty w archiwum lub w miejscu, w których z łatwością znajdziesz potrzebne w danej chwili papiery. W domu na szczęście nie musisz przeznaczać na to osobnych regałów czy wiszących półek. W uporządkowaniu dokumentów dotyczących różnych spraw doskonale pomoże segregator na dokumenty. Pomieści wszystkie papiery, zapobiegnie ich rozsypywaniu, a przy tym pozwoli Ci zachować porządek. Z łatwością znajdziesz w nim papiery dotyczące danego zadania czy też sprawy, którą musisz się zająć.


Wiesz już, jak pracować zdalnie, aby w pełni wykorzystywać czas wolny i czas poświęcony obowiązkom zawodowym. Skorzystaj z tych porad, by w pełni docenić każdy dzień na home office. Dzięki temu unikniesz odkładania spraw na później, pracy po nocach czy irytacji wynikającej z ciągle przekraczanych deadlinów.

Co może Ci się przydać w pracy z domu?

Hit cenowy
Notatnik w kratkę Leitz Cosy, B5, twarda oprawa, 80 kartek, szary

Notatnik w kratkę Leitz Cosy, B5, twarda oprawa, 80 kartek, szary

kod: ZS535
pojutrze u Ciebie
85,69 zł brutto
szt.
1 szt.
Hit cenowy
Album ofertowy poszerzony Leitz Cosy, A4, 20 koszulek, szary

Album ofertowy poszerzony Leitz Cosy, A4, 20 koszulek, szary

kod: SL1436
pojutrze u Ciebie
22,87 zł brutto
szt.
1 szt.
Dziurkacz biurowy Leitz Cosy, do 30 kartek, aksamitny szary

Dziurkacz biurowy Leitz Cosy, do 30 kartek, aksamitny szary

kod: DK261
pojutrze u Ciebie
-14%
69,51 zł brutto
60,06 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 69,51
szt.
1 szt.
Segregator Leitz Cosy, A4, szerokość grzbietu 32mm, do 190 kartek, 2 ringi, szary

Segregator Leitz Cosy, A4, szerokość grzbietu 32mm, do 190 kartek, 2 ringi, szary

kod: SG888
pojutrze u Ciebie
-11%
27,02 zł brutto
24,06 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 27,02
szt.
1 szt.
Album ofertowy poszerzony Leitz Cosy, A4, 20 koszulek, niebieski

Album ofertowy poszerzony Leitz Cosy, A4, 20 koszulek, niebieski

kod: SL1435
pojutrze u Ciebie
22,87 zł brutto
szt.
1 szt.
Teczka kopertowa Leitz Cosy, A4, z 2 przegródkami, na zatrzask, szary

Teczka kopertowa Leitz Cosy, A4, z 2 przegródkami, na zatrzask, szary

kod: SL1439
pojutrze u Ciebie
27,22 zł brutto
szt.
1 szt.
Koszulka o zwiększonej pojemności Leitz Cosy, A4, żółty

Koszulka o zwiększonej pojemności Leitz Cosy, A4, żółty

kod: KO379
pojutrze u Ciebie
-11%
29,14 zł brutto
25,95 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 29,14
szt.
1 szt.
Segregator Leitz Cosy, A4, szerokość grzbietu 32mm, do 190 kartek, 2 ringi, niebieski

Segregator Leitz Cosy, A4, szerokość grzbietu 32mm, do 190 kartek, 2 ringi, niebieski

kod: SG887
pojutrze u Ciebie
23,80 zł brutto
szt.
1 szt.
Zszywacz biurowy Leitz Cosy, do 30 kartek, niebieski

Zszywacz biurowy Leitz Cosy, do 30 kartek, niebieski

kod: ZA346
pojutrze u Ciebie
-19%
107,08 zł brutto
86,33 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 107,08
szt.
1 szt.